BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







lördag 24 september 2011

Vad ska jag göra nu?

Sovande barn och mannen fortfarande i Sthlm (han tillhör den galna skaran av glada amatörer som idag sprungit runt Lidingö), själv funderar jag på om jag orkar ta hand om vårt kaos (som kallas kök) eller inte...tror jag lägger mig i soffan och funderar lite till på just den saken...!
(dessutom tror jag att gårdagens vinglasutvärdering behöver provas ytterligare en gång för att få ett rättvist resultat...)

Kalaset förut var härligt kaotiskt och rörigt- men med mestaldels glada barn och trevligt folk!
Måste komma ihåg att fråga Kalasmamman vad hon har för parfym- när jag lyfte upp LillaA ur sin vagn luktade hon fantastiskt gott så jag misstänker att det är från Mamman då LillaA tillbringade mkt tid i hennes knä...efter ett tag luktade det även en mindre god doft men den visade det sig att LillaA lyckats skapa alldeles på egen hand...

2 kommentarer:

  1. svar: Här är det skolplikt från 6 år, dvs ett år tidigare än i Sverige. Så istället för att börja första klass skall hon nu börja i en spansk 2a.

    Dom börjar dessutom i skolan från att dom är 3 år, men det är inte obligatoriskt (precis som sexårs/förskoleklass i Sverige).

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Kalasmamman här.
    Parfym - billig ljusgrön dret som jag köpt på Rusta (Kalasmammor köper aldrig dyra saker till sig själv utan lägger alla sina slantar på barnen och bakingredienser/tillbehör, dock ingen Kitchen Aid)!
    Skrämmande men sant. Båda meningarna ovan!
    Luktar gott - ja men i stort sett slut så nu måste jag fara dit och köpa mer. Speciellt efter din kommentar=)

    SvaraRadera