BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







torsdag 15 september 2011

Postlåda

Jag har lagt märke till att många sätter upp postlådor i sina barns rum-
vad används egentligen dessa till?!
Och barnet får post (alltså i den vanliga postlådan) lägger då föräldrarna dessa brev i barnens egna brevlådor eller är det bara i rent dekorativt syfte dessa sätts upp?















Själv funderar jag på att ta ner brevlådan och därmed kanske slippa en och annan räkning...

3 kommentarer:

  1. För att barnen leker fantastiska kreativa och fantasifyllda rollekar med just dessa postlådor! Brev till far och morföräldrarna hamnar däri, teckningar, och ibland kommer "brevgubben" och tömmer lådan och sitter och tittar länge på, och beundrar, all fin post =)
    Dessutom är det ett perfekt förvaringställe för alla gratulationskort som kommer när kidsen fyller år och som sen blir kul för dem att själv kolla på.
    Att postlådorna dessutom är så snygga är ett ju ett litet plus också!
    Jag har även en sådan själv men i den hamnar just alla förbaskade räkningar...

    Tror säkert att din ena småtting vill ha en sån;)

    SvaraRadera
  2. SuperMamman: Haha, jo men kanske det vore ngt ändå- låter ju som dessa lådor kan fördriva några timmar trots allt :) Bara jag slipper en egen med räkningar så är det lugnt! :D

    SvaraRadera