BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







söndag 25 september 2011

Bigami

N sitter i soffan och ser ngt brittiskt program om bigami, där en kvinna lever med två män och det min man fastnade för var att de alla delade dubbelsäng och att hon då (såklart!) låg i mitten...

N: Det där kanske man skulle testa?
Jag (blir för första gången orolig för min mans egentliga läggning, jag har absolut inget emot homosexuella men just min man får gärna vara hetro!): Va, vill Du ha en till man i huset?
N: Näe, alltså med en till tjej!
Jag: Men tänk vad ont i ryggen du skulle få av att ligga i skarven...!
N: Ja, det där var nog ingen bra idé ändå...
Jag: Näe!
N: Om man inte köper en bredare bäddmadrass då!

Varför hamnar vi ständigt i dessa diskussioner om bäddmadrasser och skarvar i sängen?!

Nu ska jag iallafall gå och lägga mig i min del av dubbelsängen, om N lägger sig i skarven med en annan kvinna på sin högra sida återstår att se...

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du hittat min blogg och vill läsa den.
    För 3 år sedan skulle vi ha gift oss, men min sambo lämnade mej 5 minuter innan, plus att jag var gravid.
    http://salkert.se/2011/07/att-vara-har-pa-landet-paminner-mej-om/

    SvaraRadera