BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







torsdag 22 september 2011

En liten intervju

När jag var på Zambiadagen med min son var det några barn som gjorde snabbintervjuer till någon skoltidning- mig frågade de:

- Vilken är den elektrisk appart använder Du oftast i ditt hem?

Jag ville så jättegärna svara att det är min KitchenAid, men sanningen är att den bara står där på bänken, samlar damm och ser lite flashig ut...den är använd en enda gång till att vispa grädde och sen har den bara stått där...

Tyvärr, fick jag en släng av sanningssjukan och svarade plattången....men tänk vilken supermamma jag hade varit om jag hade svarat KitchenAiden...
(sanningssjukan är verkligen mkt värre än alla vinterkräksjukor...hoppas jag tillfrisknar snarast!)

Här står den iallafall och samlar damm- notera att den matchar duken den står på...mkt genomtänkt!

6 kommentarer:

  1. Din ärlighet är så...ärlig, och klockren. :-) Vad fan alla är ju som dig egentligen. Är så trött på den där rosa skimrande ytan alla mammabloggare projicerar. Fram för sanningen! Fram för Äkta bloggmammor!

    SvaraRadera
  2. Räknas inte datorn eller tvn som en elektrisk apparat?

    SvaraRadera
  3. Jag har sannerligen alltid funderat på varför du har den där dyra flashiga röda saken!?
    Men samtidigt vill jag inte ta upp det eftersom du då kanske kommer på att du behöver din Philips elvisp och jag måste lämna tillbaka den :O
    Jag, till skillnad från dig, använder faktiskt den och då är jag helt ÄRLIG dessutom!
    Btw så får du ju smaka en del av det som jag och elvsipen åstadkommit på lördag;)

    SvaraRadera
  4. Alltså, den stod ju längst in i garderoben tills du var här o drack vin och arrade om mitt hem....:-) Ser fram emot lördagen, både att äta kakor och för att få hälsa på min elvisp ;-)

    SvaraRadera
  5. Min make önskade sig en juicemaskin en födelsedag och jag tänkte what the hell vi har råd den här månaden så jag slog till på den alldeles för dyra saken. Och nu står den där ca 4 år senare och har använts 4 ggr.

    Ge mig mitt bänkutrymme tillbaka!

    SvaraRadera