BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







måndag 26 september 2011

Mer maskerader?

Laila Bagge-Wahlberg (varför, varför, varför har hon kvar sin exmans efternamn nu när hon gift sej?) skrev att de hade mycket olika typer av maskerader och happenings för föräldrarna på hennes sons skola och att hon tyckte det var ett bra sätt att lära sej på och att det är trevligt att, som förälder, vara delaktig i barnens skolgång...

Personligen grinar jag nästan av frustration då barnen ska klä ut sig (en lucia sa A till sina fröknar att han skulle vara getabock i luciatåget och att hans mamma var "jätteduktig på att sy"...det året hade de en extra liten tomte i luciatåget!) och dessutom är det egentligen inte så himla kul att lyssna på barnens uppträdanden då det i de allra flesta fall betyder att fröknarna sjunger för glatta livet medan barnen står och småknuffas och drar varandra i håret!

Näe, jag tycker barnen ska sitta i obekväma träbänkar, ta fram sin nötta läsebok och sköta sin inlärning utan inblandning av sina föräldrar- så gjorde jag och det gick ju bra!
Jag är ju ekonom för fasen!


[Om Ni tittar på kortet där alla barn står och sjunger, brevid Lailas Liam står det en unge som har vit skjorta och jeans- undra hur mkt hans föräldrar hatar Laila för hennes överstajlade barn?!]

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar!!! Ja skitving....
    Men du en tanke.,.. jag förstår inte, är du emot mammabloggar? Räknar du mig som en sån? Vill ju ha kvar dig hos mig ju!
    kram

    SvaraRadera
  2. Själv skulle jag le från öra till öra och Ws skola arrade ett sådant kul jubileum en gång om året för barnen där även personalen lagt ner sig och skapar lite kul tidsatmosfär för sina elever.
    Sen kanske inte W skulle vilja klä ut sig... men det är en annan sak det.
    Sen visste jag inte att du kunde sy;)

    SvaraRadera