BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







söndag 25 september 2011

Mysigt med låtsaskaffe

IsabellAdrian verkar ha det fulländade livet- hon njuter av varje sekund (något som Bloggkommentatorerna ställer sig frågande till & jag håller med dem- hur är det ens möjligt att njuta varenda sekund? När man har barn?!)

Det jag ställer mig mest frågande till i inlägget är dock vad låtsatkaffe är för något?!
Finns det bara i USA?
Innehåller det koffein?

Eller är det helt enkelt ett finare ord för vin-i-kaffemuggar?
Vem vet....

6 kommentarer:

  1. Vet inte om du såg mitt svar till din fråga inne hos mig, men nu när jag ändå är här så svarar jag igen :) Vi bor i Sundsvall vid Norra Berget som då är på andra sidan stan än Södra Berget så du var helt rätt ute!

    Vilken härlig design du fått till! Ska bli skoj att följa din blogg, jag tror på din idé :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, vin i kaffe muggar låter kanske lite väl tacky, men vem vet... Strax ett nytt mode...

    Ha en fin fin söndag & tack för dina kommentarer

    Kram
    //Sessan

    SvaraRadera
  3. haha, vin-i-kaffemuggar är en miliondollaridea! (:

    SvaraRadera
  4. Vad fin header du skaffat!

    Ja, jag har ingen aning vad "låtsaskaffe" är. Men tanken går genast till latte, som i vissa fall kallas "vuxenvälling". Kaffe, men med så mycket mjölk att ändå inte riktigt. (låtsas med andra ord!)
    Min egen stora favorit, för övrigt. Sedan vi skaffade nespressomaskinen är jag storkonsument av den väldoftande drycken. (Kaffe är väl det enda som luktar så mycket godare än det smakar...om man bortser från parfym då...)

    SvaraRadera
  5. Vad snygg din nya design är!!
    Hoppas du har en skön söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Låtsaskaffe är helt klart det som dricks i USA enligt maken.
    "Att de ens får kalla det kaffe, man ser ju botten på koppen" var hans ständiga uttal efter en kopp när vi bodde där.

    SvaraRadera