BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







fredag 23 september 2011

Trevlig Fredag...?

Idag har barnen (de två äldsta 6 resp. 1½år) firat in helgen genom att testa varenda gräns som finns!
De har retat varandra, slagit varandra (L har alltså slagit A som då vrålar Mamma kooooom, jag törs inte ens knuffa henne för då flyyyyyger hon...) och de har konstant skrikit ut ordrar åt mig (häääämta vatten, kooooom, försviiiinn)....trots försök att använda alla föräldraskapsteorier som finns har jag återigen fått bevis för att det enda som fungerar stavas H-O-T!
(så nu slipper jag fundera över födelsedagspresenter, julklappar, fredagsgodis samt veckopeng i flera år framöver...vilket iofs känns ganska skönt!)

När vi äntligen skulle sätta oss att äta sa jag:
- Trevlig fredag barn!
Varpå A frågade:
- Mamma, vad är egentligen en trevlig fredag?

Och efter idag ställer jag mig själv frågande...

Fick förresten ett tips av en läsare idag att vin smakade bättre i tunna stora glas ...efter lite undersökning kom jag fram till att det största och tunnaste glaset vi äger var det N fick när han för ett antal år sedan sprang Tjurruset så i rent vetenskapligt syfte säger jag S-K-Å-L och Trevlig fredag!
(ja, det är en hög med ren tvätt på bordet- det här är ingen fotoblogg!)

5 kommentarer:

  1. Gokväll :)
    jo koftan är från H&M trend men den shoppades i våras, men de finns säkert likande i butik nu :) Trevlig helg till dig med! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahah, älskar sista meningen - det är så det ska vara, inget undanplockande bara för syns skull (för det gör jag aldrig, nej, inte alls;D) :D

    SvaraRadera
  3. Det är inte kul när de ska testa. Jag blir så trött då....

    SvaraRadera