BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







onsdag 21 september 2011

Sovmorgontips

Spiderchick har i ett inlägg gett sina bästa sovmorgontips- allt från det vanliga hämta-tricket till det något roligare buss-på-tricket (när man uppmanar barnet att tex. kittla sin pappa och på såvis får man ytterligare några minuters sovtid. Det här tricket är ju extra roligt då det samtidigt gör att ngn annan får sova lite mindre!)

De tricks som Spiderchick glömde var:
1) Räkna-tricket: Skicka iväg ungen på lite svårare uppdrag samtidigt som du låtsas räkna hur lång tid uppdraget tar, det bästa med det här är att du kan få ungen att göra samma uppdrag flera gånger för att förbättra sin tid...
2) Tysta-leken-tricket: Helt enkelt att leka tysta leken, tidsmässigt kan ju detta variera beroende av hur gärna ungen vill vinna...

Det var mina tips- har Ni fler så hit me!

1 kommentar:

  1. Du är välkommen tillbaka i bloggvärlden!!
    Som jag skrev igår så gillar jag verkligen ditt sätt du skriver på:-)
    Jag länkar till dig från min blogg. En helt ny favoritblogg!

    Här får man sovmorgon bara man säger ordet barnprogram, och vips sitter ungen i soffan tyst & snällt:-)

    Kram Kram

    SvaraRadera