BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







söndag 25 september 2011

Föda på Ullared

Läste att NoScarlett (som jag förövrigt tycker varit gravid i en evighet) var på Ullared på den magiska BF-dagen. Dock uppdaterade hon med en magbild idag så det blev ingen förlossning på varuhuset, det hade ju annars varit klart TV-seriematerial!

Ullared är ett ämne som diskuteras till och från här hemma, oftast kommer den upp sent på kvällen isamband med att vi umgås med våra KäraGrannar- min N och grannfrun är stora fan av just det varuhuset medan hennes samboL inte är lika förtjust och jag själv (som inte gillar varken saker i överflöd, varuhus eller sk. storhandlingar) är nog minst sugen av oss alla...

Dessa diskussioner leder oftast fram till att vi ska åka till Ullared (trots mina högljudda protester) och sedan ägnar vi resten av kvällen till att komma på vad jag och L ska göra medan N och H shoppar- för även om jag följer med dit tänker jag absolut inte gå in, mitt sista alternativ är helt enkelt sällskapa med de sura gubbarna som sitter på bänkarna utanför varuhuset i flera timmar och väntar på sin fru...

Jag tycker dock att min idé om att N och H kan åka själva dit tillsammans med barnen medan jag och L är kvar hemma...här tror jag vi skulle kunna få tiden att gå, både tillsammans och var och en för sig...

(och ja, jag inser att det är inlägget ger tydliga swingers-tankar men så är inte fallet...vi har bara otroligt god grannsämja på vår gata...)

3 kommentarer:

  1. Jag och N åker men UTAN barn!
    Så får det bli även om jag tror att du innerst inne nog gärna vill åka med ;)

    SvaraRadera
  2. haha, NEJ till Ullared! Stenhårt. Har varit där 1 gång när jag var liten med farmor. Är någon sorts måste när man åker ner till släkten i Varberg (är ju ändå en sisådär 70 mil..) Men nono. Idioti att stå i kö för att få komma in! Jag vill inte ens köa på Ica. Hua. Rysningar får man!

    SvaraRadera
  3. Hmm detta inlägg med "swingerskänsla" och nästa inlägg med "extra personer i sängen" börjar osa lite sexblogg ;-)

    SvaraRadera