BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







måndag 19 september 2011

Äta upp moroten

Idag fick sonen, efter skolan, fixa iordning eget mellanmål...vilket oftast betyder att han äter godis, chips eller möjligtvis banan...

När jag kom hem satt sonen och knappade på datorn
Jag: Kom, jag ska visa dej ngt!
Sonen: Snart...
Jag: Nu...
Sonen: Jag ska bara äta upp moroten först...och...

(Jag hinner då bli löjligt stolt över hans bra val av mellanmål...)

Sonen: ....och hoppa ihjäl kaninen och slå ner trollkarlen...

Jaha, på datorn alltså....och brevid honom låt minsann en tom chipspåse....suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar