BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







fredag 16 september 2011

Äta middag

Hur äter Ni middag?
Amanda Schulman skriver att man måste äta middag vid köksbordet minst två gånger i veckan för att ha en fungerande relation- stämmer det?

Här hemma äter vi alltid vid köksbordet...dock är det alltid bara jag och barnen som äter tillsammans då min man jobbar betydligt mer än heltid och oftast inte ramlar in genom dörren förrän barnen sover...
Någon gång i veckan äter jag dock middag tillsammans med min man istället för med barnen, då äter vi alltid framför TV:n och vi har en helt fungerande relation...
Kanske just för att vi inte pratar så himla mycket med varandra?

Dock tycker jag det är mer underhållande att äta middag tillsammans med barnen- men det beror nog inte på att vi äter vid just matbordet utan på att de oftast pratar om roligare saker än min man gör!
Igår berättade tex vår äldsta son att hans kompis hade rapat tre gånger när de åt lunch...och därefter så visade han exakt hur kompisen hade gjort komplett med egenframkallade rapar, vilket resulterade i att hans mindre syster också satt och låtsasrapade under resten av måltiden (men det lät mer som när ngn kräks)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar