BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







onsdag 14 september 2011

Spider-rull

Spiderchick skriver om att hon skulle vilja montera fast en rutschkana på sin sons säng- inget konstigt med det egentligen om det inte vore så att det var hon själv som skulle ha rutschkanan för att obemärkt kunna glida ur sängen när barnet somnat!Jag har själv haft tusen olika idéer för att just, obemärkt, kunna glida ur sängen...alltfrån en lös arm som man kan dra ur sin egen arm ur när barnet somnat till just en rutschkana (sen kom jag på att det absolut smidigaste sättet är att lära barnen att somna utan att någon ligger brevid dem...)

Enda skillnaden mellan mina barn och Spiderbarnet är väl då att mina har varsin våningssäng medan Spiderbarnet sover i en IKEA växasäng- så personligen inser jag inte varför hon behöver en rutschkana för att "med ett obemärkt rull hamna på golvet"...så låg som den sängen är räcker det ju med ett helt vanligt rull för samma effekt...alltså att hamna på golvet!

Det är bara att rulla på....
[Bildkälla: Spiderchick.nu]


1 kommentar: