BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







lördag 24 september 2011

Barns smaklökar

Spiderchick har glömt att köpa hem välling- varje småbarnsmamma vet att detta är lika med KATASTROF!
Dock hittade hon lite välling av annat märke i ngt hörn där hemma men hennes son, liksom min dotter, ratade såklart vällingen då det inte var exakt samma som den de brukar dricka...

Kommentarsfältet visar att detta inte är ngt ovanligt fenomen och ngn har skrivit att barn har 3gånger fler smakceller(?) än vuxna...undrar om det stämmer?!

Isåfall är min fråga hur det kan vara möjligt att L (min dotter) inte tycker om viss sorts välling men annars gärna smaskar i sig damm, jord och små insekter???

(Dessutom skrev många om välling från Findus...det har jag aldrig sett...finns den brevid deras underbara frysta bullar eller?)

1 kommentar:

  1. Men det är ju pga de där "smakcellerna" som barn kan gilla att äta allt det där äckliga de hittar på marken...uäck! ;-)

    SvaraRadera