BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







lördag 24 september 2011

Födelsedagskalas

Idag ska vi på 3årskalas- i vanliga fall köper jag alltid saker som låter, sjunger, spelar och piiper till andra barn, detta för att kunna njuta av tanken att även deras föräldrar tvingas leva i ett ljudinferno vilket gör att jag känner mig mindre ensam när ljudvolymen når max är hemma!

Idag vågade jag dock inte göra det då de vi ska till även köper presenter till mina barn samt har en hämndlysten mamma...

Istället har vi köpt en underbart ful BlixtenMcQueen-dräkt till den lilla grabben-
min förhoppning (då han är helt besatt av just Blixten) är att han ska vilja ha dressen på sej konstant dygnet runt!
Jag ser framför mig hur han sitter i sin lilla dress på dagisfoton, julkort samt skolavslutningar i många år framöver...

Grattis Lilla Vän (och Grattis till MammaH också...)




















(Det suddiga i bakgrunden är min enorma hög med 1000-lappar som jag inte vill visa pga inbrottsrisk!)

5 kommentarer:

  1. Den blir nog populär! Thristan har en likadan som han fick när han fyllde tre år. :) Ha en härlig dag! Kram

    SvaraRadera
  2. "Helt besatt" var ett skönt uttryck för att beskriva min sons kärlek till den lilla racerbilen!

    SvaraRadera
  3. Tack för dräkten!
    Om vi har den hängandes i hallen [som jag ser att även du hade] så kanske han vänjer sig vid den och vågar ha den på sig lagom till det ska fotas för årets julkort! :D

    SvaraRadera
  4. HusNrNIO: Om du kollar jättenoga så inser du att den inte alls hänger i vår trapp...utan på spegeln och att trappen är i spegelbilden- det är sånt man kan skapa om man är en riktigt duktig fotograf! Jag håller kvällskurser i fotografering ifall du är intresserad :D

    SvaraRadera
  5. Bloggmamman: Tack för erbjudandet men jag avstår nog!
    Vänligen fråga inte igen.

    SvaraRadera