BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







torsdag 22 september 2011

Ligga i skarven?

Spiderchick har köpt en såndär IKEA-stoppa-i-sängskarven-sak, en skumgummibit som alltså gör att skarven mellan madrasserna i en dubbelsäng försvinner- vi hade också en sån men jag fattade aldrig hur man skulle bädda med lakanen för att det skulle bli bra...

Kanske är jag faktiskt totalt ointelligent eller så är det helt enkelt omöjligt att bädda normalt med den där saken i sängen...jag frågade Spider hur man gör men ännu har jag inte fått svar-
så imorgon när jag vaknar, halvt nedkilad mellan madrasserna med värkande rygg kommer jag skylla på Spiderchick...och IKEA...och det faktum att vi inte köpte en hel madrass till vår säng, jag vet inte alls vem som sa att det kan vi inte göra för så kan vi inte längre använda våra svindyra satinlakan...men jag tror mig minnas att det var N!

Nu går jag och lägger mej- bloggar jag inget imorgon så har jag fastnat likt en varmkorv i den jäkla skarven!
Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Gillar ditt sätt att skriva, härlig blogg du har! Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Kul blogg du har, här ska jag titta in fler gånger! :-)

    Ang bäddningen av dubbelsäng så har jag två knep:
    1) köp extrabreda lakan, eller
    2) om du har två vanliga lakan, så istället för att bädda med långsidan av lakanet mot långsidan av sängen som man brukar göra, så bädda två lakan tvärs över sängen. Så att lakanen liksom möts i mitten av sängen. Bara man stramar åt ordentligt så märks inte skarven mellan lakanen.

    SvaraRadera
  3. Vi har också en sådan "i skarven"-grej fast vi har ju en bäddmadrass över också förstås....

    Jag såg liksom framför mig att du bäddar med två lakan iallafall och försöker stoppa ner den där "mitt i skarven"-grejen efter att du bäddat varje sida klart liksom... i vilket fall så skrattade jag som vanligt.

    SvaraRadera
  4. Köp en ny bäddmadrass i storlek passande HELA dubbelsängen och till det ett lakan i samma storlek med resår runt så ligger garanterat hela paketet på plats.
    På Ikea kostar detta säkert mindre tillsammans än vad Ns dyra satänghistoria kostar!!
    Alternativt att vi byter så att du sover här och jag hos dig för jag rör mig inte ens nattetid ju=)

    SvaraRadera
  5. Vi bäddar med ett feeeeeett brett lakan :-) Fast jag tycker den skarvgrejen funkar så där... Helt ärligt. Blir nog ett köp av helt ny madrass. Bye bye skarv...

    SvaraRadera