BloggMamman

En blogg skriven av en mammaledig 3barnsmamma som förförs, förundras & förfäras över BloggMammor & Mammaliv.
Till yrket ekonom men har en stark önskan om att få skriva krönikor- fram tills drömmen uppfylls hänger jag här inne...







tisdag 13 september 2011

Stöpa ljus i radion?

Läste att UnderbaraClara ska få en fortsättning av sin radiokarriär- jag måste erkänna att jag aldrig lyssnade på hennes program (jag är absolut motsatsen till hennes målgrupp då jag köper frysta bullar, mest äter snabbmat, jag har aldrig någonsin köpt något begagnat och det närmsta jag själv kommit att tillverka något är möjligen en ihopskruvad Billybokhylla). 
Dock har ju programmet fått väldigt fina recensioner och det faktum att det blir ytterligare program talar ju för sig själv!

Personligen känner jag bara att det enda som är tråkigare än att stöpa ljus kan möjligtvis vara att lyssna på radion när någon annan stöper ljus...men är det någon som klara det så är det säkert Clara- hon verkar klara allt (och lite till)!

Vill Ni läsa om Claras Husmorsskola kan Ni klicka här!

(Min mamma sa till mig idag att hon tycker att det är hemskt att dagens barn inte kommer få hembakat bröd och att det kommer tro att köttbullar ska vara sådär torra som Felix-Köttbullarna är- har lite på känn att om hon får nys om UnderbaraClara så kommer jag bli utan arv...)

4 kommentarer:

  1. Haha! Jag förstår precis va du menar även om jag försöker baka mer nu än tidigare och ett par gånger i månaden besöker en second hand-butik (men bara för att mamma å hennes gubbe jobbar där)!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig ide, som bloggkommentatorerna fast med bara bloggmammor :)

    SvaraRadera
  3. Rolig blogg du har..:) Heja dig.

    SvaraRadera
  4. Så dina barn lever på snabbmat?
    Personligen så håller jag med din mamma...

    Rolig blogg dock!

    SvaraRadera